Готуючись до наради, вкотре перечитала Проект Концепції про розвиток освіти на 2015-2025 роки і все більше упевнилася в думці, що ми частково хочемо скопіювати систему освіти Фінляндії. Не скажу, що це погано. Навпаки, читаючи матеріали про те, як працюють фінські вчителі, уявляю, як це могло (чи може) бути у нас.
Порівняйте:
Проект
Концепції розвитоку освіти на 2015-2025 роки
|
Фінська система
освіти
|
||
Проект розрахований на 10 років
|
Реформи у Фінляндії проходять кожні 10
років
|
||
5.1.2. Чітко визначити обсяг
контрольно-звітної
та облікової
документації
навчального
закладу,
звести його до
мінімуму (21 позиція).
|
Вчителя
намагаються звільнити від звітності,
щоб був час на творчість
|
||
1.2.2 Перехід з одного рівня освіти на
інший має здійснюватися лише з застосуванням зовнішнього незалежного
оцінювання.
|
ЗНО – після середньої школи. Але під
час екзамену МОЖНА користуватися інтернетом і довідниками.
|
||
2.2.2.3
Запровадити з 2018 року обов’язкову національну багаторівневу сертифікацію
випускників старшої школи і закладів професійної освіти з іноземних мов та
комп’ютерних компетенцій
|
Завдання
вчителя – навчати, а не готувати до екзаменів. Акцент робиться на вивченні
мови (в т.ч. іноземної), мистецтві та практичних уміннях
|
||
4.3.2.
Законодавчо забезпечити укладання обов’язкового письмового трудового договору
(контракту) щонайменш на 5 років з усіма педагогічними працівниками за
результатами незалежної сертифікації або атестації, запровадження надбавок за
використання прогресивних методик і технологій навчання, врахування усіх
видів роботи тощо
|
Педагог – центральна фігура. Вчителі
Фінляндії – це 10% найкращих випускників вишів
|
||
3.4.1. Забезпечити всі навчальні заклади
широкосмуговим інтернетом до 2020 року,
зокрема завдяки державно-приватному партнерству.
3.4.2. Щороку визначати мінімальний перелік
(стандарт забезпеченості) потрібних ІТ-засобів та ІТ-сервісів для
використання у сфері освіти й науки для навчальних закладів усіх рівнів та
державний стандарт (потрібні вимоги) для ІТ-розробок у сфері освіти
(e-learning service standard / базовий стандарт е-навчання).
|
Шкільні
кабінети дуже добре оснащені технічно: комп’ютери, маркерні дошки, смартборд, проектор – все ці є в кожному класі
|
||
5.3.3. Запровадити наскрізне електронне урядування (e-management) за
допомогою захищених і сертифікованих систем передачі даних на всіх рівнях
освітньої системи.
5.3.4. Запровадити єдиний стандарт та єдине уніфіковане управління
ІКТ на всіх рівнях освітньої системи до 2020 року.
|
компьютер заменил классный журнал и уже давно служит самым верным и быстрым средством
проверки присутствующих в классе, архивом школьных отметок, а также
необходимым посредником в нелёгком деле общения с родителями учеников.
Программа, которую используют для решения административных и будничных
школьных вопросов в большинстве школ Столичного региона, называется Wilma. Wilma
это сетевой ресурс, доступный как учителям, так и ученикам и их родителям. У
каждого ученика, ровно как и у каждого учителя, есть свой личный кабинет и
отдельный к нему доступ. Личный кабинет есть и у родителей. (узято
ТУТ)
|
Додаткові ресурси: загадки фінської школи
7 принципов финского образования
Немає коментарів:
Дописати коментар
Вдячна за коментар. Для мене важлива ваша думка!