Готуючись до наради, вкотре перечитала Проект Концепції про розвиток освіти на 2015-2025 роки і все більше упевнилася в думці, що ми частково хочемо скопіювати систему освіти Фінляндії. Не скажу, що це погано. Навпаки, читаючи матеріали про те, як працюють фінські вчителі, уявляю, як це могло (чи може) бути у нас.
Порівняйте:
| 
Проект
  Концепції розвитоку освіти на 2015-2025 роки | 
Фінська система
  освіти | ||
| 
Проект розрахований на 10 років | 
Реформи у Фінляндії проходять кожні 10
  років | ||
| 
5.1.2. Чітко визначити обсяг 
контрольно-звітної
  та облікової 
документації
  навчального 
закладу,
  звести його до 
мінімуму (21 позиція). | 
Вчителя
   намагаються звільнити від звітності,
  щоб був час на творчість | ||
| 
1.2.2 Перехід з одного рівня освіти на
  інший має здійснюватися лише з застосуванням зовнішнього незалежного
  оцінювання. | 
ЗНО – після середньої школи. Але під
  час екзамену МОЖНА користуватися інтернетом і довідниками.  | ||
| 
2.2.2.3
  Запровадити з 2018 року обов’язкову національну багаторівневу сертифікацію
  випускників старшої школи і закладів професійної освіти з іноземних мов та
  комп’ютерних компетенцій | 
Завдання
  вчителя – навчати, а не готувати до екзаменів. Акцент робиться на вивченні
  мови (в т.ч. іноземної), мистецтві та практичних уміннях | ||
| 
4.3.2.
  Законодавчо забезпечити укладання обов’язкового письмового трудового договору
  (контракту) щонайменш на 5 років з усіма педагогічними працівниками за
  результатами незалежної сертифікації або атестації, запровадження надбавок за
  використання прогресивних методик і технологій навчання, врахування усіх
  видів роботи тощо | 
Педагог – центральна фігура. Вчителі
  Фінляндії – це 10% найкращих випускників вишів | ||
| 
3.4.1. Забезпечити всі навчальні заклади
  широкосмуговим інтернетом до 2020 року,
  зокрема завдяки державно-приватному партнерству. 
3.4.2. Щороку визначати мінімальний перелік
  (стандарт забезпеченості) потрібних ІТ-засобів та ІТ-сервісів для
  використання у сфері освіти й науки для навчальних закладів усіх рівнів та
  державний стандарт (потрібні вимоги) для ІТ-розробок у сфері освіти
  (e-learning service standard / базовий стандарт е-навчання). | 
Шкільні
  кабінети дуже добре оснащені технічно: комп’ютери, маркерні дошки, смартборд, проектор – все ці є в кожному класі | ||
| 
5.3.3. Запровадити наскрізне електронне урядування (e-management) за
  допомогою захищених і сертифікованих систем передачі даних на всіх рівнях
  освітньої системи. 
5.3.4. Запровадити єдиний стандарт та єдине уніфіковане управління
  ІКТ на всіх рівнях освітньої системи до 2020 року. | 
компьютер заменил классный журнал и уже давно служит самым верным и быстрым средством
  проверки присутствующих в классе, архивом школьных отметок, а также
  необходимым посредником в нелёгком деле общения с родителями учеников.
  Программа, которую используют для решения административных и будничных
  школьных вопросов в большинстве школ Столичного региона, называется Wilma. Wilma
  это сетевой ресурс, доступный как учителям, так и ученикам и их родителям. У
  каждого ученика, ровно как и у каждого учителя, есть свой личный кабинет и
  отдельный к нему доступ. Личный кабинет есть и у родителей. (узято
  ТУТ) | ||
Додаткові ресурси: загадки фінської школи
7 принципов финского образования
 
 
Немає коментарів:
Дописати коментар
Вдячна за коментар. Для мене важлива ваша думка!