25 травня 2017 р.

Довгий хвіст EdCamp

Місяць тому мені пощастило стати учасницею ІІІ національної (не)конференції  EdCamp, яка проходила у Харкові. Там було багато талановитих спікерів, які розкривали величезну кількість цікавих тем. Я відразу звернула увагу на тему, яку представляла експертка Ірина Баранова. Мова йшла про розвиток критичного мислення. Я з великим інтересом відвідала її майстер-клас  "Думати треба запитувати: як розвивати критичне мислення учнів", а потім,  під час закриття (не) конференції, коли кожен з нас уже думав про ефект довгого хвоста EdCamp і планував втілення побаченого й відчутого, я пообіцяла собі, що запрошу пані Ірину Баранову до нас у навчальний заклад, щоб і мої колеги познайомилися з цією енергійною,  талановитою жінкою, а також відкрили для себе секрети розвитку критичного мислення. Ірина Баранова- співавторка-розробниця навчального курсу "Основи критичного мислення", тренерка міжнародних освітніх програм, експертка освітньої платформи «Критичне мислення» (м. Київ)
Пані Ірина з учасниками тренінгу
23 травня пані Ірина приїхала до нас, щоб провести семінар-тренінг «Методика розвитку критичного мислення учнів у викладанні різних предметів». 30 наших співробітників узяли участь у заході. Як і має бути на тренінгу, пасивних учасників не було. Пані Ірина відразу створила невимушену атмосферу, яка сприяла відкритому спілкуванню (думаю, багато хто взяв на замітку прийоми об'єднання в групи, проведення фізкультпауз).
Будь-яка робота починається з вироблення правил. Зробили це і ми. Серед основних пунктів визначили наступні:
- бути пунктуальним;
- говорити коротко і по черзі;
- бути позитивним;
- говорити від себе;
- бути добровільним.
А потім ми, опрацювавши літературу, намагалися дати своє означення поняттю "критичне мислення". Зізнаюся, це було непросто.
Під час тренігу пані Ірина вчила нас дивитися на звичні речі, але під незвичним кутом. Наприклад, кожен педагог ставить учням запитання. Але мало хто замислюється над тим, ЯК він це робить, що саме хоче почути у відповідь. Ми дійшли висновку, що немає неправильних відповідей - є неправильні запитання. Двоє колег (Дудченко О.В., Холод А.О.) спробували себе в ролі авторів посібника з критичного мислення (фото),
а решта учасників мала можливість поставити їм запитання. Було непросто і цікаво. Треба було думати. А це ж саме це, що ми вимагаємо від учнів - ДУМАТИ! Хоча, як виявилося, кожен вкладає в це поняття свій зміст: хтось співвідносить це з пригадуванням, хтось - із повторенням почутого від учителя...
Тож ми вчилися ставити правильні запитання, які спонукають учнів аналізувати, порівнювати, робити висновки, спираючись на вже відомі факти та власний досвід.
Цей тренінг допоміг нам усвідомити поняття "критичне мислення", ми навчилися ставити питання, відрізняти факти від думок, познайомилися зі структурою уроку, який будується на технології критичного мислення. І треба сказати, він суттєво відрізняється від тих типів уроків, до яких ми звикли. 
За шість годин тренінгу ми зробили крок до того, що зараз називають Новою українською школою. 


Учасники тренінгу отримали сертифікати)))
Більше фото тут

Буду вдячна за коментарі

Немає коментарів:

Дописати коментар

Вдячна за коментар. Для мене важлива ваша думка!